Cuvinte care zâmbesc

 
Găești, Dâmbovița
Căpșuna, Dâmbovița

Activitatea intitulată ,,Cuvinte care zâmbesc” a pornit de la ideea unuia dintre parteneri și urmăreşte cultivarea respectului faţă de interlocutor și faţă de sine, promovarea dialogului social, aprecierea valorilor umanităţii și stimularea empatiei în rândul elevilor. Noi ne-am gândit că tânăra generație are nevoie să comunice, și cum ar putea comunica mai bine decât cunoscându-se și intracționând?! Obiectivele propuse pentru această activitate [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare   Gândire critică   Interrelaționare  

Metode folosite: Amestecaţi-vă! Îngheţaţi! Formaţi perechi! Comunicaţi!   Comunicarea cu ajutorul paginii colaborative Padlet   Povestea iepurașului  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitatea intitulată ,,Cuvinte care zâmbesc” a pornit de la ideea unuia dintre parteneri și urmăreşte cultivarea respectului faţă de interlocutor și faţă de sine, promovarea dialogului social, aprecierea valorilor umanităţii și stimularea empatiei în rândul elevilor. Noi ne-am gândit că tânăra generație are nevoie să comunice, și cum ar putea comunica mai bine decât cunoscându-se și intracționând?!

Obiectivele propuse pentru această activitate au fost: dezvoltarea abilităţii de comunicare asertivă, dezvoltarea capacităţii de mediere a conflictelor verbale la elevii implicați în proiect și la alți copii din școlile partenere și obţinerea unor certificate de bune practici.

În realizarea activității propuse ne-am folosit de abilitățile pe care elevii le au, și anume, de abilitățile tehnice, adică de utilizare a unui calculator cu conexiune la internet, a unui telefon performant și prelucrare de texte, imagini sau documente video. Am folosit toate aceste abilități în scop educativ și am încercat să le dezvoltăm, împreună cu altele care să îi ajute pe elevi să se dezvolte armonios și să fie adulți responsabili.

Activitatea s-a desfășurat în comun cu elevii de la toate școlile implicate în proiect la Colegiul Național ,,Vladimir Streinu” Găești, unde a debutat cu jocul didactic „Amestecaţi-vă! Îngheţaţi! Formaţi perechi! Comunicaţi!”, în cadrul căruia elevii și-au schimbat locurile, au făcut cunoștință cu ceilalți colegi, au comunicat și au încercat să primească un răspuns la întrebarea scrisă pe tablă de către unul dintre profesori.

Apoi a continuat cu prezentarea „Poveștii iepuraşului”, după care elevii au fost împărțiți în grupe de câte 4 și au fost nevoiți să-şi imagineze finalul. Două grupe și-au imaginat un final în care unul dintre interlocutori folosește un limbaj agresiv, iar celelalte două, un final în care se folosește un limbaj asertiv. Elevii au jucat rolul personajelor din poveste, au prezentat predicţii și în final au confruntat ce au scris cu finalul poveştii.

A urmat apoi o dezbatere privind caracteristicile comunicării asertive, agresive şi pasive; realizarea unui poster în grup pe tema „Rețeta respectului în comunicare”; crearea unei pagini colaborative Padlet și comunicarea de către elevii celor trei școli partenere prin pagina Padlet (http://padlet.com/rodicadiaconescu2004/comunicare), a unor impresii și sugestii pe tema respectului în comunicare.

La activitate au participat câte 7-8 elevi din fiecare școală, dar activitatea nu s-a oprit la ceea ce s-a întâmplat în sala de clasă deoarece fiecare elev a mers în școala sa și în ora de Consiliere și orientare sau într-o activitate extracurricuară, cum ar fi Consiliul elevilor, a vorbit colegilor despre importanța folosirii unui limbaj asertiv, nonagresiv în comunicare, în relațile cu colegii și cu cadrele didactice, cu părinții și cu alte persoane din jur.

Cele trei școli implicate în proiect au încheiat și un Parteneriat educațional, iar pentru publicarea imaginilor am cerut în scris acordul părinților. Fiecare elev a primit un atestat simbolic de bune practici în comunicare, eliberat de școala gazdă. 

Activitatea a avut un impact pozitiv în rândul elevilor, ei implicându-se activ în realizarea sarcinilor de lucru, iar, la final, aceștia au încărcat pe pagina colaborativă a aplicației Padlet unele dintre dialogurile realizate de echipa lor, filmulețe cu jocurile de rol interpretate de ei și fotografii sau scurte mărturii despre ceea ce au învățat.

Testimoniale:
”Este important să nu judecăm o carte după copertă, sau după aparențe care pot fi înșelătoare.” (B. E., clasa a VIII-a, Scoala Gimnazială Căpșuna Cobia)



Imprimă

Cornelia Stan

,,Serban Cioculescu" Găești, Dâmbovița