Ceainăria literară

 
Tecuci, Galați

”Ceainăria literară” a reunit 30 de elevi din cele 3 școli partenere, câte 10 elevi din  fiecare școală, urmărind interrelaționarea acestora prin dezvoltarea abilităților de lucru în echipă necesare gestionării problemelor comunității locale. Într-un ambient specific, biblioteca Școlii Gimnaziale ”Iorgu Iordan” Tecuci, elevii  împărțiți pe grupe, au realizat semne de carte utilizând pănuși de porumb și fire de lână, folosind această [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Interrelaționare  

Metode folosite: Avantajele lucrului în echipă exemplificat prin animație  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

”Ceainăria literară” a reunit 30 de elevi din cele 3 școli partenere, câte 10 elevi din  fiecare școală, urmărind interrelaționarea acestora prin dezvoltarea abilităților de lucru în echipă necesare gestionării problemelor comunității locale. 


Într-un ambient specific, biblioteca Școlii Gimnaziale ”Iorgu Iordan” Tecuci, elevii  împărțiți pe grupe, au realizat semne de carte utilizând pănuși de porumb și fire de lână, folosind această tehnică a împletirii. Pe parcursul activității, în timp ce elevii realizau semne de carte prin împletirea firelor sau pănușilor, s-au prezentat informații, fie în materiale realizate în Power Point, fie sub forma unor documente word, despre diferite plante medicinale specifice zonei noastre, scoțând în evidență proprietățile lor curative, materiale realizate atât de elevi, cât și de profesorii coordonatori. În funcție de preferințe, elevii au servit și câte un ceai făcut din aceste plante aduse chiar de ei. 

La finalul activității elevii au completat un chestionar prin care și-au exprimat  gândurile, emoțiile, achizițiile, problemele întâmpinate în timpul activității și au realizat peste 30 semne de carte. 

În urma observării directe a activității, dar și în urma centralizării chestionarelor  aplicate elevilor din proiect, am constatat că la început elevii au fost mai reticenți în a comunica în cadrul grupei, având în vedere că fiecare grupă avea elevi din cele trei școli și de vârste diferite, dar până la final au reușit să comunice, să respecte părerile celorlalți, indicațiile date de cei care știau deja împletituri, să învețe unii de la alții să realizeze semnele de carte- unii elevi de liceu au învățat să împletească de la colegii lor mai mici- să respecte părerile celorlalți, să-și asume responsabilități în cadrul grupului. Prin dezvoltarea acestor abilități de viață se pot ameliora problemele constatate, elevii oferindu-și disponibilitatea de a lucra în echipă.



Imprimă

ALICE CRISTACHE

Liceul Tehnologic "Elena Caragiani" Tecuci, Galați

VIORICA SAVA

Scoala Gimnaziala ”Iorgu Iordan” Tecuci, Galați