Câștig acum și în viitor

 
Bistrița, Bistrița-Năsăud

În urma aplicării hand-out- ului „Steaua stimei de sine”, realizat la nivelul unităţilor noastre şcolare, reiese  faptul că 30% din elevi obţin rezultate negative în urma negocierilor stabilite cu colegii de clasă sau profesorii. Acest lucru se reflectă şi în studiile realizate la nivel naţional de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Există puţine activităţi formale, nonformale sau informale care ajută elevii să exerseze tehnicile unei negocie [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Comunicare   Interrelaționare  

Metode folosite: Pizza - Energizer şi team building  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

În urma aplicării hand-out- ului „Steaua stimei de sine”, realizat la nivelul unităţilor noastre şcolare, reiese  faptul că 30% din elevi obţin rezultate negative în urma negocierilor stabilite cu colegii de clasă sau profesorii. Acest lucru se reflectă şi în studiile realizate la nivel naţional de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.


Există puţine activităţi formale, nonformale sau informale care ajută elevii să exerseze tehnicile unei negocieri eficiente. Cei mai mulţi elevi utilizează o atitudine, un limbaj, o comunicare situată la limita agresivităţii sau pasivităţii, fapte care anulează scopul negocierii. De asemenea, elevii nu au dezvoltat propriul sistem de valori, nu au abilitatea de autocunoaştere şi nu sunt capabili să-şi gestioneze emoţiile. 

Trăiesc cu teama de a vorbi în public.  Dintr-un studiu realizat de Centrul pentru Tineret Bistriţa reiese faptul că 20% dintre elevi nu au negociat niciodată într-o situaţie formală. 

Prin training-ul organizat ne-am propus să dezvoltăm abilităţile de negociere, practic prin exersarea lor.  Astfel, 30 de elevi participanți au beneficiat de două zile active într-un mediu nonformal, la Centrul de 
Voluntariat Bistrița.

După familiarizarea cu spaţiul nonformal, în prima zi s-au derulat efectiv activitățile  specifice trainingului. Elevii au fost puși în situația de a participa activ la exerciţiile propuse şi au interacţionat cât mai mult, schimbând opinii, acceptând sugestii, au simulat momente de negociere și și-au corectat parțial limbajul nonverbal.

În cea de-a doua zi de training, elevii au făcut cunoştinţă cu tehnicile cele mai utilizate în negociere, iar, prin exerciţii de rol, și-au dezvoltat aceste abilităţi. De asemenea, s-au bucurat de exercițiile de energizare utilizate. S-au utilizat preponderent metode nonformale specifice, cum ar fi ,,Pizza”, ,,Pasează mingea”, ,,Cum se mănâncă o banană în țara de nicăieri”. 

Testimoniale:

,,M-am simtit bine și m-am descoperit pe mine. Nu am știut că am calități de nogociator” (eleva Bidian  Alexandra) 

,,Lasând la o parte faptul că eram obosit după scoală, mi s-a părut extrem de util și totodată, extrem de  frumos ceea ce s-a petrecut la curs. De ce nu putem face și la școală astfel de ore?” (elev Mititean Bogadan)



Imprimă

ADRIANA MUREȘAN

Liceul Tehnologic Special,, Sfânta Maria” /Liceul Teoretic Sanitar Bistrița, Bistrița-Năsăud

MIHAELA-PUSA MIHESTEAN

Colegiul Tehnic Infoel Bistrița, Bistrița-Năsăud