Blândețea este leacul cruzimii

 
Câmpulung, Argeș
Pitești, Argeș
Curtea de Argeș, Argeș

Ne-am întâlnit într-un context nonformal, prilejuit de proiectul Prof21. Noi, cei 4 profi din  Argeș, am hotărât că, într-o societate marcată de conflicte și schimbări, în care violența verbală și fizică își fac din ce în ce mai simțită prezența, într-o școală în care conflictele apar ușor din cauza violenței verbale, putem depune un efort minimal, nu neapărat să stopăm, ci să creştem nivelul de cunoştinţe ale elevilor cu privire la com [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Interrelaționare  

Metode folosite: Cel marginalizat   Debate   Metode de îmbunataţire a comunicării   Storytelling (Arta povestirii)   Teatru Forum  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Ne-am întâlnit într-un context nonformal, prilejuit de proiectul Prof21. Noi, cei 4 profi din  Argeș, am hotărât că, într-o societate marcată de conflicte și schimbări, în care violența verbală și fizică își fac din ce în ce mai simțită prezența, într-o școală în care conflictele apar ușor din cauza violenței verbale, putem depune un efort minimal, nu neapărat să stopăm, ci să creştem nivelul de cunoştinţe ale elevilor cu privire la comportamentul pozitiv în cadrul relațiilor de grup, la tipurile de violență, la cauzele și efectele conflictelor, să-i învățăm pe copii să aplice câteva trucuri și strategii prin care pot rezolva conflictele și care pot crește interrelaționarea cu colegii și să le dezvoltăm capacitatea de a face transferul cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite în situaţii de viaţă reală.


Grupurile implicate (câte aproximativ 20 de elevi din fiecare școală) s-au familiarizat prin intermediul chestionarelor, vizionării de fim, dezbaterilor, jocului de rol și a teatrului forum cu aspectele menționate anterior, prin activități diverse: Sesiuni de informare privind tipurile de violeță, statistici, conflicte (părinți /copii); Gestionarea conflictelor – tehnici si strategii; Sesiune de identificare a cauzelor si efectelor conflictelor; studii de caz; Atelierele de lucru: realizarea unor panouri informative: „Așa da, așa nu”; Atelierele prieteniei” – întâlnire comună a minim 50 beneficiari direcți, prezentarea unei piese prin metoda teatru forum; Elaborarea unui Ghid de bune practici și distribuirea în comunitatea școlară și locală.

Am învățat unii de la alții și am apreciat creativitatea și interesul elevilor în oferirea unor soluții originale de rezolvare a conflictelor, cu precădere pozitive. Copiii au mărturisit că rareori s-au transpus în locul colegilor violenți, încercând să-i înțeleagă, și nu mică le-a fost mirarea când au văzut că în spatele violenței verbale sau fizice se ascund deseori traume care vin din familie sau dintr-o instrucție deficitară. Au analizat cazuri și au conștientizat rolul comunicării, cât de ușor escaladează un conflict și cât de ușor exagerăm cauza inițială 
a declanșării lui.

S-a făcut apel la empatie prin scrisori emotionante scrise de elevii clasei a  V-a :
Încerc să îmi dau seama cum este să fii mare și să te crezi superior, mai ales în fața celor mici. Dar, fiind în pielea unui „pitic” sau a unui pici de-a cincea, cum suntem noi porecliți de cei „puternici”, nu crezi că mi-e greu să fiu mereu etichetat, să mi se pună piedică pe coridor și să se râdă de mine?[…]Dragă coleg mai mare, noi cei mici, v-am fi recunoscători dacă ați avea puțină grijă cu cei mai mici decât voi. Voi știți mai multe, e drept, dar, ÎN FATA LUI DUMNEZEU SUNTEM TOTI EGALI! Și nu uita: ȘI TU AI FOST CA MINE! 

Punctul culminant l-au constituit “Atelierele prieteniei”, în care ne-am cunoscut, actori mai  mici sau mai mari și am aplicat strategiile învățate într-o piesă de teatru-forum, reușind astfel transferul cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite în situaţii de viaţă reală. 


Ce ne propunem pe viitor stă în puterea tuturor: să păstrăm colaborarea cu d-na psiholog  Sanda Bâtan din cadrul Colegiului Național “Ion C. Bratianu”, care a jucat rolul joker-ului în piesa de teatru-forum, să-i implicăm, în continuare, pe psihologii școlari și profesorii documentariști din unitățile școlare, să inițiem o întâlnire cu părinții elevilor, cu elevi și cu reprezentanți ai Poliției Locale, cu care am încheiat deja un proiect de parteneriat, să-i implicăm pe colegii de la celelalte clase în proiect.



Imprimă