Antreprenoriatul: între real și virtual

 
Rosiori de Vede, Teleorman
Răcari, Dâmbovița
Câmpina, Prahova

Oameni frumoși, prin calitatea spiritului și pregătirea diversă, au avut la Ploiești, timp  de două zile, parte de rodnicia dată de avalanșa de idei schimbate, de experiențele împărtășite și de ideile inovative care au prins contur acolo și au fost puse în practică prin proiecte comune.  Obiectivele proiectului propus de echipa noastră, echipă bazată pe reciprocitatea ideilor,  au fost acelea de promovare a ideii de antreprenoriat, de importanță [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Abilități practice  

Metode folosite: Chestionarul  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Oameni frumoși, prin calitatea spiritului și pregătirea diversă, au avut la Ploiești, timp  de două zile, parte de rodnicia dată de avalanșa de idei schimbate, de experiențele împărtășite și de ideile inovative care au prins contur acolo și au fost puse în practică prin proiecte comune. 


Obiectivele proiectului propus de echipa noastră, echipă bazată pe reciprocitatea ideilor,  au fost acelea de promovare a ideii de antreprenoriat, de importanță a firmelor în viața tinerilor și de cunoaștere a mediului de afaceri măcar în mediul virtual, pentru ca în
momentul în care absolvenții noștri vor ,,ieși” în viața reală să poată să-și pună în  practică abilitățile dobândite. 

O metodă folosită de toate cele trei licee a fost cea a ,,Chestionarului”. Pe lângă aceasta,  la Liceul Teoretic ,,Ion Ghica” Răcari, 27 de elevi de clasa a XII- a au realizat standuri cu idei de afaceri și sloganuri ale diverselor firme virtuale, sub denumirea de ,,Bursa de oferte”. La Colegiul Tehnic ,,Constantin Istrati” din Câmpina, 21 de elevi de clasa a XI-a și 2 părinți ai acestora au realizat materiale promoționale: pliante, stegulețe, afișe; iar la Liceul Tehnologic ,,Virgil Madgearu” Roșiori de Vede a fost realizat un concurs cu denumirea ,,Sunt și eu antreprenor!”, la care au participat 20 de elevi de clasa a X-a care au fost foarte încântați de ideea de a fi antreprenori măcar pentru o zi. 

Implicarea elevilor a fost una neașteptată, ținând cont de profilurile diferite ale liceelor,  respectiv teoretic și tehnologic, fapt ce ne demonstrează că tinerii din România doresc să-și pună în aplicare ideile și vor să aibă propria lor afacere. 

Sperăm ca această activitate să fie la fel de utilă și următoarelor generații de elevi, la fel  de interesați de antreprenoriat, ca și cei cu care am lucrat acum. Deoarece mereu vor fi elevi cu idei de afaceri inovative, iar noi am avut parte de o colaborare rodnică între cele trei instituții de învățământ, sperăm să se materializeze viitoare activități în alte contexte. 

Prin obiectivele propuse proiectul promovează spiritul antreprenorial, facilitându-se  tranziția de la școală la viața activă - mediul de afaceri, și este un exemplu de bune practici pentru alți profesori care predau discipline economice, și nu numai. 

Prin stabilirea de parteneriate cu alte unități de învățământ din țară, cu părinții elevilor și  cu comunitatea locală, școlile implicate în acest proiect vor reuși, pe viitor, să asigure formarea și dezvoltarea unui spirit de respect față de valorile naționale prin încurajarea toleranței și a dialogului intercultural. De asemenea, vor ajuta elevii să dobândească  competențe de muncă, vor îmbunătăți calitatea procesului de predare în școli, vor sprijini modernizarea sistemului național de educație și formare, îi vor conferi un caracter inovator și vor promova participarea tineretului în societate, precum și construirea unei dimensiuni europene a activităților educative de masă.



Imprimă

MARGARETA LESPEZANU

[email protected] Rosiori de Vede, Teleorman