Alege sănătos!

 
Constanța, Constanța
Costinești, Constanța

Activitatea ”Alege sănătos!” s-a bucurat de aprecierea și de participarea elevilor. Obiectivele acțiunii educaționale propuse au fost stabilite ca urmare a necesității elevilor de  adoptare a unui stil alimentar sănătos. În cadrul fiecărei clase participante la proiect se regăsesc sportivi (chiar și de performanță), dar și elevi care au probleme de greutate. Astfel obiectivele acțiunii educaționale legate de argumentarea alegerilor alimentare pe care [...] vezi tot la despre »

Abilități vizate: Autoîngrijire   Gândire critică   Gândire prospectivă  

Metode folosite: Debate (Dezbaterea)  

Activitatea recentă

 

Nu mai exista înregistrări.

Activitatea ”Alege sănătos!” s-a bucurat de aprecierea și de participarea elevilor.

Obiectivele acțiunii educaționale propuse au fost stabilite ca urmare a necesității elevilor de  adoptare a unui stil alimentar sănătos. În cadrul fiecărei clase participante la proiect se regăsesc sportivi (chiar și de performanță), dar și elevi care au probleme de greutate. Astfel obiectivele acțiunii educaționale legate de argumentarea alegerilor alimentare pe care aceștia le fac în funcție de avantajele și dezavantajele acestora; clasificarea alimentelor în categorii alimentare/nutritive precum proteine, glucide, carbohidrați, zaharuri, dar și analiza critică a efectelor pe care le are zahărul asupra creierului pe baza filmului educațional prezentat asociat cu experimentul care presupunea identificarea cantității de zahăr conținută de dulcele preferat s-au realizat fără dificultăți. Prezentarea informațiilor despre alimente a fost prima etapă a activității, iar pentru realizarea acesteia, elevii s-au documentat în săptămâna anterioară, timp în care au găsit informații numeroase legate de EDD. Efortul acestora de a selecta, structura și prezenta materialul pregătit într-o manieră cât mai atractivă pentru colegi a determinat dezvoltarea abilității de a gîndi critic și autoprospectiv. Dezbaterea pe problematica alimentației i-a provocat pe aceștia să adreseze întrebări fiecărei grupe implicate în realizarea materialului.

De asemenea vizualizarea filmulețului educativ (https://www.youtube.com/watch?v=lEXBxijQREo) în care erau prezentate efectele zahărului asupra creierului a determinat în rândul elevilor o atitudine interogativă privind nivelul de ”dependență” la care consideră ei că se află în acest moment.

Un alt filmuleț educativ legat de nivelul consumului de zahăr al unui copil pe diverse unități de timp sau în funcție de produs (exemplu lichidele) (https://www.youtube.com/watch?v=nNvdfzpAfnc) ”Jamie Oliver -Teach every child about food” pe lângă conținutul informațional adus, a trezit curiozitatea elevilor privind cantitatea de zahăr pe care o consumă fiecare dintre ei zilnic, săptămânal, lunar sau la nivel de clasă pentru o zi.

De precizat este faptul că până la ora la care era stabilită realizarea activității mare parte dintre elevii implicați au păstrat doar ambalajul dulcelui pe care l-au adus cu scopul de a măsura cantitatea de zahăr pe care o conține. În urma măsurătorii și-au exprimat părerea de rău că au consumat produsul. 
Ultima etapă a activității legată de realizarea experimentului i-a provocat pe aceștia  la un moment de interdisciplinaritate deoarece a fost nevoie de calcularea cantității de zahăr pe care o conține produsul pentru a fi cântărită. Pe anumite produse este precizat că produsul conține 30% zahăr, iar greutatea lui este de 75g. Astfel o parte dintre elevi a apelat și la cunoștințele de matematică. 
Numărul elevilor participanți la această activitate a fost: 25 elevi de clasa a VIII-a,  Școala Gimnazială ”Gheorghe Țițeica” Constanța, 22 elevi de clasa a VI-a, Școala Gimnazială ”Dan Barbilian” Constanța, 17 elevi de clasa a VI-a, Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Costinești, județul Constanța.



Imprimă

ANAMARIA-LUCIA CIULIN

Scoala Gimnaziala nr. 28 Dan Barbilian Constanta Constanța, Constanța